دسته‌بندی نشده

لایت باکس چیست ؟

light box

یکی از جذاب ترین ابزار های تبلیغاتی لایت باکس ها هستند.  لایت باکس ها سازه ای هستند جعبه مانند که در ابعاد دلخواه قابل ساختن میباشند . لایت باکس ها تابلو هایی هستند که از نظر شکل ظاهری یک باکس شیشه ای یا طلق شفاف است ، که نورپردازی آنها با مصرف کمی از برق و از پشت کار صورت میگیرد .محتوای این لایت باکس ها اکثرا تبلیغاتی میباشد ، به طوری که نوری که از پشت به این محصول ها میتابد باعث جذابیت صد چندان تصویر و یا پوستر ما میشود . این تابلو ها هم برای درونی و هم فضای بیرونی قابل استفاده میباشند تنها تفاوت مدل های مناسب فضای بیرونی این است که دارای ضخامت بالاتری هستند و ضخامت آن ها متناسب کارکردی که دارند میتواند بین 7 تا 13 سانتیمتر باشد. برای اتصال برقی و تصویری نمایشگر ها ما میتوانیم  از کابل HDMI استفاده کرد .

light box

لایت باکس

شاید سوال شما هم این باشد که لایت باکس چیست و په کاربردی دارد ؟ ما در این مقاله قصد داریم تمام نکات مربوط به لایت باکس ها را برای شما توضیح دهیم . با توجه به اسم Light Box ، جعبه روشنایی یا نورانی میتوانیم تا حدودی متوجه کاربرد آن شویم که بیشتر کاربرد تجاری دارد و در معرفی محصولات و اطلاعات مختلف کاربرد دارند . جنس قاب این جعبه ممکن از سه متریال مختلف باشد که عبارتند از پلاستیک ، MDF و آلومینیوم ساخته شود ؛ قسمت نمایشگر آن معمولا از متریال فلکسی یا پلکسی گلس میباشد .

نحوه ی استفاد از این محصول جداب که در جذب مخاطب قدرت بالایی دارد و باعث جلب توجه در ذهن ها میشود و ناخودآگاه کششی دارد که مردم را به خود وصل میکند ، به این صورت است که فرد یا افرادی که میخواهند کسب و کارشان دیده شود یک پوستر تهیه و آن را به بهترین شکل ممکن طراحی میکنند سپس داخل این جعبه ها قرار میدهند .

مزایای لایت باکس

لایت باکس ها از زمانی که مورد مصرف قرار گرفتند به این صورت نبودند ، بلکه از لامپ های فلئورسنت استفاده میکردند که استفاده از این متریال سبس سوختن لامپ ، مصرف بیش از اندازه برق ، عدم شفافبت نور و چدابیت آن در پشا صحنه بود . اما امروزه با استفاده از چراغ های کم مصرف علاوه بر اینکه استفاده ی کمتر از انرژی مزایای دیگری که دارد این است که در محصولات جدید نوری مه از آنها میگیرید یک دست تر و چشم نواز تر است . لایت باکس ها دارای مقاومت و ماندگاری بالایی هستند .

light box

انواع لایت باکس ها

  • لایت باکس کریستالی

لایت باکس کریستالی یکی از پرطرفدارترین لایت باکس ها میباشد که با کاهش برق ، ضخامت و افزایش جذابیت و نور ، موفق به دریافت جایگاه های ویژه در منوی رستوران های نگارخانه ها ، نمایشگاه های عکاسی ، داروخانه و… میباشد . نورد لایت باکی های کریستالی از چراغ های LED میباشد . لایت باکس کریستالی ازدو لایه ی پلکسی با ضهامت های 2 و 8 میلیمتر ساخته میشود.

  • لایت باکس Out Door

با توجه به نام این لایت باکس ها ، این لایت باکس فقط در محیط های باز به کار میروند به علت اینکه مقاومت و کیفیت بالایی دارند و در مقابل ذرات آب و نور مقاوم میباشند . شما ممکن است این لایت باکس ها را در خیابان ها ، معابر و پیاده رو ها و محوطه های نمایشگاهی و… که نصب شده است دیده باشید . جنس این لایت باکس ها ممکن است از آلومنیوم یا کامپوزیت با پایه ی فلزی یا روکش کامپوزیت باشد .

  • لایت باکس آلومینیومی

با توجه به نام این محصول مشخص است که جنس آن از آلومینیوم است . رویه ی این  لایت باکس از جنس فلکسی است و روشنایی آن را چراغ های LED تامین میکند و زیرا هم عمر LED  ها زیاد تر است ، مصرف برق کمتر است و در نهایت شما دیگر دغدغه ی سوختن قسمتی از لامپ را ندارید .

بیشتر بخوانید در واقع از آنجایی که برای برگزاری یک کنفرانس بزرگ و مهم ممکن است به این نیاز پیدا کنید که یک سری اطلاعات و فایل‌های صوتی یا تصویری را با جمع حاضر به اشتراک بگذارید، به انواع مختلف پنل vsp که اغلب به صورت رومیزی و نصبی می‌باشند نیاز پیدا خواهید کرد.

میتوان این لایت باکس ها را روی دیوار گچی ، سنگ ، MDF و حتی روی سقف به اشکال مربع و مستعطیل نصب کرد .

light box

کاربرد های لایت باکس

همانطور که در مطالب بالا خواندید ، لایت باکس ها بیشتر برای تبلیغات محصولات و سپس اطلاع رسانی ها مورد استفاده قرار میگیرند . مانند : فروشگاه ها ، اماکن و مجتمع تجاری ، ترمینال ، فرودگاه ،جهت اطلاع رسانی در بیمارستان ها ، داروخانه و سینما ها ، سمینار ها و کارگاه ها .

روش ساخت لایت باکس

در مرحله ی اول قاب را از یکی از سه متریال MDF  ، پلاستیک و یا آلمینیوم تهیه میکنیم . برای نور پردازی آنها نیز میتوانیم از نوار های LMD SMD  استفاده کنیم از پشت پوستر تبلیغاتی ما بتابد و دید لازم را به مخاطب ما بدهد، برای اتصال آن نیز مینوانیم از یک آداپتور استفاده کنیم تا برق با محافظت بیشتری وارد نوار های LED شوند . سپس میتوانیم عکس یا تصویر را در قاب مورد نظر قرار دهیم . بهتر است از LED  های مهتابی رنگ استفاده شود زیرا سبب افزابش کیفیت کار میشود. برای اینکه پوستر عمر بالاتری داشته باشد بهتر است آن را در محفظه ای پلاستیکی یا شیشه ای قرار دهید تا ماندگاری آن افزایش یابد .

طراجی تبلیغات لایت باکس ها به سه صورت انجام میگیرد :

چاپ مستقیم روی طلق

چاپ روی استیکر انجام شود و سپس روی طلق ما بچسبد

چاپ روی بک لایت انجام و سپس روی طلق چسبانده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *