مقالات

معرفی انواع تجهیزات ویدئو کنفرانس

بهترین تجهیزات ویدیوکنفرانس

معرفی انواع تجهیزات ویدئو کنفرانس

برای اینکه بتوانید از ویدیو کنفرانس ها به راحتی استفاده نمایید، نیاز است تا تجهیزات صدا و تصویر مرتبط با آن را تهیه نمایید. برخی از برندها ویدئو کنفرانس های خود را به صورت یکجا و اصطلاحا All in One طراحی و عرضه می کنند، ولی اگر قرار باشد از ویدئو کنفرانس به صورت تخصصی استفاده شود، باید تجهیزات مشخص، کامل و پیشرفته ای داشته باشد. در این نوشته قصد داریم به معرفی برخی از اصلی ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس بپردازیم و با آنها آشنا شویم.

تجهیزات ویدیوکنفرانس

آشنایی با تجهیزات ویدئو کنفرانس

اولین قدم برای برگزاری جلسه کنفرانس و استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس به صورت مناسب، آماده سازی محیط و تهیه و تدارک پهنای باندی است که مناسب برگزاری جلسه باشد.

در واقع برای اینکه بتوانید جلسه ای با کیفیت داشته باشید و در اواسط کنفرانس با قطعی صدا و تصویر مواجه نشوید و جلسه دچار وقفه نشود، حتما باید پهنای باند مناسب و سرعت اینترنت بالا داشته باشید. بعد از اینکه از آمادگی خود برای برگزاری جلسه و استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس به صورت کامل اطمینان حاصل کردید، وقت آن می رسد که به سراغ تهیه وسایل مورد نظر بروید.

خرید پر کاربردترین کابل: کابل hdmi

 

  • اصلی ترین وسیله ای که برای برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس لازم است، تهیه لوازم صوتی و تصویری اصلی مرتبط با این جلسات، یعنی دوربین است. در واقع بدون وجود دوربین برگزاری ویدئو کنفرانس کاملا غیرممکن است. بسیار مهم است که دوربین کیفیت بالایی داشته باشد و تصاویری که ارائه می کند، کاملا واضح باشند تا بتوان به این وسیله به صورت استاندارد جلسه کنفرانس خود را برگزار کند.
  • یکی دیگر از تجهیزاتی که حتما باید آن را داشته باشید، سیستم کامپیوتری است که قرار است تصاویر و صداها از طریق آن منتقل شوند. یادتان باشد هرچه این سیستم به روزتر باشد، تصاویر و صداها بهتر و با کیفیت بالاتری منتقل می شوند.

برگزاری ویدیو کنفرانس

در ادامه باید نوع سیستم ویدئو کنفرانس خود را مشخص کنید. این سیستم باید متناسب با کارکردی که برای شما دارد انتخاب شود، بنابراین باید حتما در هنگام انتخاب و تهیه آن نیازهای خود و ویژگی جلسات کنفرانس خود را در نظر بگیرید.

برای مثال وقتی قرار است جلسات شما در اتاقی برگزار شود که چندان بزرگ نیست، نیازی ندارید که از سیستم های بسیار پیشرفته متناسب با اتاق های کنفرانس بسیار بزرگ استفاده کنید. همچنین باید صفحه نمایش مورد نظر و اندازه و رزولوشن آن را هم مشخص کنید.

یادتان باشد که انتخاب صفحه نمایش هم درست مثل سیستم ویدئو کنفرانس باید کاملا متناسب با نیازهای شما باشد. به این معنی که شما باید در نظر بگیرید که اگر اتاق کنفرانس شما بزرگ است، هم اندازه صفحه نمایش و هم رزولوشن آن باید بیشتر باشد.

 

خرید کابل تصویر hd-sdi با بهترین قیمت

 

نکته بسیار مهم برای راه اندازی ویدئو کنفرانس، استفاده از میکروفون مناسب است. در واقع برای اینکه بتوانید ویدئو کنفرانس مطلوب و با کیفیتی داشته باشید، باید از میکروفون های تخصصی و قدرتمند استفاده کنید.

البته در این مورد هم باید به نیازهای خود توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. نکته بسیار مهم این است برخی برندها اقدام به تولید دستگاه های ویدئو کنفرانسی کرده اند که همه تجهیزات مورد نیاز اصلی را در خود دارند، یعنی سیستم ویدئو کنفرانس به همراه میکروفون یکجا قرار دارند.

این نوع دستگاه ها برای استفاده در اتاق های کنفرانس بسیار کوچک و یا استفاده های شخصی بسیار مناسب هستند.

 

پنل vsp

بیشتر بخوانید : فیش کنون نری xlr را با بهترین قیمت تهیه کنید

 

کاربرد پنل vsp در کنفرانس ها

یکی از دستگاه های بسیار پرکاربرد در کنفرانس ها، پنل VSP هستند. این پنل ثابت است که می توان آن را بر روی میز کنفرانس نصب کرد و امکان دسترسی به پورت های مختلف را برای کاربران فراهم می آورد. کاربران می توانند لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را به پورت های این پنل وصل کرده و در نتیجه سیستم کامپیوتری خود را به پروژکتور متصل کنند و اطلاعات مورد نظر را بر روی صفحه نمایشگر اتاق کنفرانس نشان دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *