دسته‌بندی نشده

چگونه از یک خروجی HDMI چندین تصویر هم زمان را دریافت کنیم؟

چگونه از یک خروجی HDMI چندین تصویر همزمان دریافت کنیم؟

گاهی اوقات در هنگام استفاده از رابط‌های hdmi به تعداد زیاد مشکلاتی به وجود می‌آید. hdmi شناخته شده‌ترین رابط و جایگزینی خوبی برای vga است با این وجود که vga هنوز در بازار‌ها موجود است ، اما بسیاری از محصولات vga را حذف کرده و رابط hdmi را جایگزین کرده‌اند در ادامه این مقاله به این می‌پردازیم که از یک خروجی hdmi چگونه می‌توان چندین تصویر هم‌زمان دریافت کرد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین مدل‌ کابل‌های hdmi را نیز مطالعه کنید.

رابط hdmi یک رابط اینترفیس دیجیتالی است و توانایی این را دارد که صدا و تصویر را هم زمان حمل کند. ویژگی دیجیتال بودن آن از سمتی خوب و از سمتی دیگر دست و پا گیر است رابط‌های دیجیتالی دارای محدودیت‌ها و مقادیر تعریف نشده‌ای هستند و اجازه نصب بسیاری از ترمینال و سوئیچ‌های اضافی را از آن‌ها می‌گیرد . معمولا یک رابط اچ دی ام ای تنها به منظور اتصال به یک دستگاه Device در نظر گرفته شده است اما گاهی اوقات نیازمند چند خروجی hdmi از یک پخش کننده و یا سیستم است برای رفع این نیاز دو راه حل ماسب وجود دارد

  1. استفاده از دستگاه اسپلیتر (Splitter)
  2. استفاده از کارت گرافیک هایی که به این منظور تولید شده و دارای تعداد زیادی خروجی HDMI هستند.

 

از یک خروجی HDMI چندین تصویر همزمان دریافت کنیم

1_ استفاده از کارت‌های گرافیکی

کارت گرافیکی‌های وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توان  از یک فایل رندر شده چندین خروجی را دریافت کرد . فرکانس و دقت پشتیبانی در کارت‌های گرافیک متفاوت است البته آن‌ها فقط خروجی اچ دی ام ای ندارند بلکه از این کارت‌ها در زمینه های نمایش عمومی،نمایشگر‌های Splitter و صنعتی استفاده می‌شود . با نصب این کارت گرافیک‌ها به راحتی می‌توان چندین نمایش‌گر را به رابط‌های اچ دی ام ای نصب کرد

در تصویر زیر نمونه یک کارت تولید Matrox را مشاهده می کنید.

 

کارت تولید Matrox2_استفاده از دستگاه اسپلیتر (Splitter)

دومین راه برای این که از یک خروجی hdmi چندین تصویر هم زمان را دریافت کنیم استفاده از دستگاه اسپلیتر است شما یک پخش کننده فایل‌های تصویری مانند Blu – Ray Player و یا پخش کننده دیجیتال را تصور کنید که تنها دارای یک خروجی HDMI است و یا نوت بوک را تصور کنید که به طبع دارای یک رابط HDMI است اما شما نیاز دارید که آن را به چند مانیتور و یا تلویزیون متصل کنید و از روش اول یعنی استفاده از کارت‌های گرافیکی نمی‌توانید این کار را انجام دهید در این موقعیت تنها یک دستگاه  اسپلیتر (Splitter) است که می‌تواند شما را یاری کند دستگاه‌های  اسپلیتر (Splitter) در مدل‌های متفاوت و متنوعی در بازار وجود دارند و شما عزیزان می‌توانید با توجه به قیمت و مدل و تعداد پرت‌های دستگاه ، محصول مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه کنید.

دستگاه‌های اسپلیتر (Splitter) مجهز به یک پردازنده هستند و یک تصویر ، به علاوه صدای دریافتی را به چندین خروجی به صورت هم زمان ارسال کرده و حتی در این میان به هیچ وجه کاهش کیفیت رخ نمی‌دهد و هم صدا و هم تصویر با همان کیفیت اصلی فایل خود به نمایش در می‌آیند.

به این نکته توجه داشته باشید که خروجی اچ دی ام ای به اسپلیتر‌ها مرتبط نیست و سوییچ می‌تواند یک رابط را خارج کنند و وظیفه اصلی آن در قطع و وصل چند رابط وصل شده به یک منبع است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و نیاز شما را برطرف کرده باشد اگر قصد خرید انواع کابل hdmi اورجینال و انواع کابل‌های صوا و تصویر را با تضمین کیفیت کالا را دارید به سایت دال تلکام مراجعه کنید که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در این حوضه به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *