مقالات

مزایا و معایب آنتن رومیزی

انتن رو میزی چیست

در بازار انواع مختلفی از آنتن وجود دارد که یکی از آن‌ها آنتن رومیزی نامیده می‌شود. آنتن‌های رومیزی در سایز کوچک‌تری نسبت به آنتن‌های دیگر تولید شده و به راحتی قابل استفاده هستند. برای استفاده و تنظیم از این آنتن‌ها نیازی نیست که شما به بیرون از منزل و یا پشت بام بروید و به راحتی می‌توانید با گذاشتن آن روی میز تلویزیون از این آنتن استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم مزایا و معایب آنتن رومیزی و ویژگی‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای دریافت این اطلاعات با ما همراه شوید.

آنتن رومیزی چیست؟

آنتن رومیزی یک آنتن کوچک است که روی میز تلویزیون قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌تواند سیگنال‌های شبکه‌های مختلف را دریافت کنید. از این آنتن‌ها برای ساختمان‌هایی که در طبقات بالا قرار می‌گیرند استفاده می‌شود و در طبقات کم همکف ممکن است جواب ندهند. این آنتن‌ها در فاصله کم از تلویزیون قرار می‌گیرند و تنظیم آنها کار آسانی است و می‌توانید به راحتی و به سرعت بالا سیگنال‌های مختلف را دریافت کنید. اگر شما فضای نزدیک به تلویزیون را برای نصب این آنتن‌ها استفاده کنید، می‌توانید هر زمان که خواستید تنظیم مجدد شبکه را با استفاده از آنتن انجام دهید. آنتن‌های رومیزی نیازی به سیم کشی طولانی ندارند و نصب آن‌ها در کنار تلویزیون انجام می‌شود.

ویژگی‌های یک آنتن رومیزی خوب مزایای آن

آنتن‌های رومیزی با انواع مختلفی تولید می‌شوند. برخی از این آنتن‌ها قابلیت رفع نویز تصاویر را دارند و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا پخش می‌کنند. طراحی این آنتن‌ها به صورتی است که شکل زیبا و مدرنی دارند تا در فضای دکوراسیون داخلی منزل بتوان از آن‌ها استفاده کرد. از مزیت‌های آنتن‌های رومیزی می‌توان به قابلیت نصب آسان، قیمت مناسب، جنس با کیفیت و غیره اشاره کرد. در هنگام خرید باید به ویژگی‌ آنتن رومیزی توجه کنید که متناسب با سلیقه شما باشد.

قابلیت نصب آسان

رومیزی نصب بسیار ساده‌ای دارد و نسبت به آنتن‌های ثابت و هوایی می‌توانید با سرعت بالای آنها را نصب کنید. این یک مزیت مهم است که شما بتوانید با استفاده از مقدار سیم بسیار کم این آنتن‌ها را به تلویزیون خود وصل کرده و استفاده کنید. استفاده از سیم کمتر باعث می‌شود که از نظر اقتصادی نیز این آنتن‌ها به صرفه باشند.

قیمت مناسب

آنتن‌های رومیزی نسبت به آنتن‌های ثابت و هوایی قیمت کمتری دارند. قیمت آنتن رومیزی وابسته به عوامل مختلفی است اما در نهایت نیز این آتتن‌ها را می‌توانید با مبلغ کمتری نسبت به دیگر آنتن‌ها خریداری کنید. به طور کلی قیمت‌های موجود در بازاز نسبت به کاربرد آنتن رومیزی بسیار مناسب است.

قابلیت تنظیم آسان

یکی دیگر از مزیت‌های مهم آنتن‌های رومیزی قابل تنظیم آسان آن‌ها است. تنظیم مجدد این آنتن‌ها نیازی به مراجعه به پشت بام وجود ندارد و به راحتی می‌توانید در منزل خود آنها را تنظیم کنید. این آنتن‌ها در هوای طبیعی نامناسب دچار اختلال نمی‌شوند برخلاف آنتن‌های ثابت شرایط عالی را برای دیدن تصاویر به وجود می‌آورند.

معایب آنتن‌های رومیزی

اگرچه آنتن‌های رومیزی مزیت‌های بسیار زیادی دارند اما در آن‌ها معایبی نیز وجود دارد. آنتن‌های رومیزی در انواع مختلف تولید می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به آنتن رومیزی با تقویت کننده و آنتن رومیزی بدون تقویت کننده اشاره کرد. آنتن‌های رومیزی بدون تقویت کننده ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورند تا نتوانید تصاویر را با کیفیت بالا دریافت کنید. اگر شما آنتن‌های رومیزی با تقویت کننده را خریداری کنید می‌توانید از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار شوید.

یکی از معایب آنتن‌های رومیزی عدم استفاده از آن‌ها در طبقات پایین ساختمان است. از آن جایی که این آنتن‌ها در کنار تلویزیون قرار می‌گیرند و در ارتفاع مناسبی از سطح زمین نیستند نمی‌تواند امواج را در ارتفاعات پایین دریافت کنند. این آنتن‌ها بیشتر برای طبقات بالای ساختمان استفاده می‌شوند. به طور کلی معایب این آنتن‌ها بسیار ناچیز است که می‌توانید به طور کامل از آن‌ها چشم پوشی کنید.

 

راهنمای خرید آنتن رومیزی

برای خرید آنتن رومیزی باید به نکات مختلفی توجه کنید تا بتوانید از یک آنتن خوب بهره‌مند شوید. یکی از نکات مهم برای خرید این محصول توجه به برند تولید کننده است. از آن جایی که آنتن‌ها توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی به فروش می‌رسند شما باید برندهای معتبر و مشهور را برای خرید خود انتخاب کنید. انتخاب برندهای متفرقه باعث می‌شود که شما از یک محصول بی‌کیفیت برای دیدن تصاویر استفاده کنید.

توجه به مشخصات آنتن رومیزی در هنگام خرید نیز اهمیت دارد. یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید توجه به جنس قطعات آنتن است. در هنگام خرید خود توجه کنید که قطعاتی که در آنتن به کار رفته‌اند کیفیت بالایی داشته باشند و بتوانید از طول عمر بالای آن‌ها استفاده کنید. یک آنتن خوب باید بتواند سیگنال‌های ضعیف را نیز دریافت کند. از نکات دیگر در هنگام خرید باید می‌توان به قابلیت حذف نویز  آنتن‌های رومیزی اشاره کرد. در هنگام خرید، آنتنی را بخرید که از فرمت رزولوشن‌های بالا پشتیبانی کرده و تصاویر را با کیفیت بالا نمایش دهد.

سخن پایانی

ما در این مطلب به معرفی آنتن رومیزی پرداختیم و شما را با مزایا و معایب آن آشنا کردیم. با توجه به اینکه آنتن‌های رومیزی با تنوع بسیار بالایی در بازار به فروش می‌رسند در هنگام خرید خود باید به نکات مختلفی توجه کنید تا این محصول را با کیفیت بالا در اختیار بگیرید. برای خرید آنتن رومیزی دایو می‌توانید از طریق مجموعه دال تلکام اقدام کنید. مجموعه ما محصولات با کیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. از طریق سایت دال تلکام سفارش خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان از آنتن رومیزی در طبقه اول استفاده کرد؟ استفاده از آنتن‌های رومیزی در طبقه اول توصیه نمی‌شود اما گاهی اوقات محصولات پرقدرتی وجود دارد که در این طبقات هم جواب می‌دهند. با فروشنده این محصول مشورت کنید.
  • یکی از قابلیت‌های مهم آنتن‌های رومیزی را بیان کنید؟ یکی از قابلیت‌های مهم آنتن‌های رومیزی قابلیت دریافت سیگنال‌های ضعیف است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *