مقالات

انواع دوربین مداربسته و تجهیزات آن

انواع دوربین مداربسته

اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید و در بین مدل های آن سردرگم شده اید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درباره مدل های آن اطلاعاتی کسب نمایید.

دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین های مداربسته به دوربین هایی گفته می شود که قابلیت فیلمبرداری و ذخیره آن را بر روی یک هارد دیسک را دارند. از آنها برای ایجاد امنیت خانه، محل کار و… استفاده می شود تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوانید به آنها رجوع کرده و اطلاعاتی را کسب نمایید.

خرید انواع پنل vsp با قیمت مناسب

 

انواع دوربین مدار بسته

  • دوربین دام (Dome) :دوربین دام

این دوربین مداربسته به صورت گرد طراحی شده است و مناسب برای محیط های مسقف می باشد و به همین علت بیشتر برای مصارف داخلی مناسب است. دوربین های دام می توانند از نوع آنالوگ HD یا تحت شبکه باشند. جنس بدنه این دوربین پلاستیکی بوده و به همین علت از مقاومت بالایی برخوردار نیستند.

 

 

 

  • دوربین بولت (Bullet) :دوربین بولت

دوربین بولت حالت استوانه ای دارد و دارای یک پایه است. این دوربین مناسب برای مصارف خارجی می باشد و از استاندارد IP66 و IP67 پشتیبانی می کند. این دوربین برخلاف دوربین های دام در مقابل شرایط جوی نامساعد، مقاوم هستند. از مزیت های آن میتوان به دید در شب بودن اشاره نمود( این قابلیت را اکثر دوربین ها دارند). در هنگام انتخاب دوربین بولت می بایست به میزان برد دید در شب، نوع دید در شب، سیاه و سفید یا رنگی بودن تصاویر در شب و کیفیت دید در شب توجه نمائید.

 

 

اسپیلتر hd را گران نخرید!!!

دوربین اسپید دام

  • دوربین اسپید دام (Speed Dome) :این دوربین یکی از قوی ترین دوربین های مداربسته جهت کنترل تردد و بررسی جزییات است. دوربین مدار بسته اسپید دام با نام هایی همچون دوربین گردان ،دوربین PTZ که مخفف Pan Tilt Zoom یا دوربین چرخشی در بازار رواج دارد. از لحاظ ظاهری این دوربین ها مشابه دوربین های دام هستند اما یک برتری دارند آن هم چرخش آنهاست.

 

 

 

 

  • دوربین فیش آیدوربین چشم ماهی(Fish eye) :

دوربین های معمولی تنها میتوانند دید مستقیمی داشته باشند و هر آنچه که در رو به روی آنها رخ می دهد را ضبط نمایند و در اینصورت اگر در نقاط کناری اتفاقی رخ بدهد نمی توانند آنها را ضبط نمایند. برای رفع این مشکل دوربینهای چشم ماهی طراحی شده است که زاویه دید گسترده تری دارند.

 

کیفیت تصویر دوربین مداربسته

از مهم ترین ویژگی های یک دوربین، داشتن رزولوشن بالاست زیرا به این صورت میتوانید در صورت نیاز تشخیص دقیقتری داشته باشید.

رزولوشن های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • 1 مگاپیکسل = (1280*720)اHD
  • 2 مگاپیکسل = (1920*1080) اFull HD
  • 3 مگاپیکسل = 2048*1536
  • 4 مگاپیکسل = 2560*1440
  • 5 مگاپیکسل = 2536*1920
  • 8 مگاپیکسل = 3840*2160 (4K)

 

اگر به دنبال مونتاژ و تعمیر کابل هستید، روی ما حساب کنید

 

تجهیزات مورد استفاده دوربین های مداربسته

برای آنکه دوربین های مداربسته بتوانند برای طولانی مدت کار کنند و دچار خرابی نشوند، باید از تجهیزات استاندارد برای آنها استفاده نمایید. این تجهیزات شامل کابل hd-sdi و… می باشد که شما میتوانید برای خرید محصولات با کیفیت با همکاران ما در دال تلکام تماس برقرار نمایید: 0216758796 – 09194073473

کابلBelden RG59انواع لنزهای دوربین مداربسته

  • لنز ثابت (Fix)

همانطور که از این لنزها مشخص است، این لنزها دارای فاصله کانونی ثابتی می باشند و نمی توان بعد از نصب آنرا تغییر داد. اینلنزها دارای قیمت مناسبی می باشند و به همین علت بسیار پر کاربردند.

  • لنز متغیر با تنظیم دستی (Vari-focal)

این لنزها بر خلاف لنزهای ثابت امکان تغییر فاصله کانونی به صورت دستی را دارند، البته این کار باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شود. از ویژگی های این لنز می توان به داشتن زوم اپتیکال اشاره نمود. هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد میزان بزرگنمایی نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : فیش کنون xlr را با بهترین قیمت تهیه کنید

  • لنز متغیر خودکار (Vari-focal-Motorized)

لنزهای موتوردار یا موتورایز را می توان از راه دور هم فاصله کانونی شان را تغییر داد. در درون این لنزها موتور تعبیه شده است و به همین علت نسبت به بقیه لنزها گرانترند. این نوع لنزها برای محیط هایی که محدودیت نصب دارند بسیار پرکاربرد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *