مقالات

قابلیت OTG چیست و چه کاربردهایی دارد

قابلیت OTG چیست و چه کاربردهایی دارد

قابلیت OTG چیست و چه کاربردهایی دارد

اگر قصد اتصال فلش مموری به دستگاه اندرویدی خود را دارید، می‌توانید از کابل OTG بدین منظور استفاده کنید. در ادامه این مطلب به معرفی قابلیت OTG و کاربردهای آن می‌پردازیم.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بنا به دلایل مختلف قصد اتصال فلش مموری به گوشی خود را داشته باشید. خوشبختانه اکثر گوشی های اندرویدی با پشتیبانی از قابلیت OTG چنین امکانی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. قابلیت USB On The GO یا به اختصار OTG امکان اتصال فلش مموری به دستگاه اندرویدی بدون نیاز به کامپیوتر را فراهم می‌آورد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی 5 مورد از کاربردهای جالب قابلیت OTG در گوشی‌های اندروید بپردازیم.

کدام گوشی ها از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کنند؟

در ابتدا لازم به ذکر است که تمام گوشی های اندرویدی از قابلیت OTG پشتیبانی نمی‌کنند. آسان‌ترین روش جهت بررسی این موضوع مراجعه به وب سایت سازنده و یا جعبه گوشی است. مشاهده لوگویی مانند تصویر زیر در مشخصات گوشی بدین معنا خواهد بود که دستگاه شما از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند.

عرضه انواع اسپیلتر hd

 

شارژ باتری یک گوشی با گوشی دیگر با استفاده از کابل سفارشی OTG

قابلیت OTG چیست

همچنین شما می‌توانید از اپلیکیشن هایی که به منظور بررسی پشتیبانی گوشی‌ها از قابلیت OTG ارائه شده‌اند، استفاده کنید. یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های ارائه شده در این زمینه Easy OTG Checker نام دارد. شما می‌توانید با کلیک روی این لینک، اپلیکیشن مذکور را دانلود کرده و روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

نحوه اتصال فلش مموری به دستگاه اندرویدی با استفاده از OTG

همانطور که مطلع هستید، دستگاه های اندرویدی از پورت میکرو یو اس بی یا USB-C بهره می‌برند. در حالی که جهت اتصال اکثر فلش مموری‌ها به گوشی به پورت USB نیاز است. بدین منظور تنها کافیست تا از یک کابل OTG استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی این کابل را از فروشگاه‌های موبایل با قیمت پایین تهیه کنید. همچنین امروزه برخی فلش مموری ها دارای پورت USB استاندارد و میکرو یو اس بی هستند و به طور مستقیم می‌توان آن‌ها را به دستگاه اندرویدی متصل کرد.

قابلیت OTG چیست

5 کاربرد جالب قابلیت OTG در اندروید

همانطور که مشاهده کردید در بالا به معرفی قابلیت OTG، بررسی پشتیبانی دستگاه‌های اندرویدی از این قابلیت و نحوه اتصال فلش مموری به دستگاه اندرویدی با استفاده از OTG پرداختیم. حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا 5 کاربرد جالب قابلیت OTG در اندروید را خدمتتان معرفی کنیم.

 

خرید پنل vsp نصبی با بهترین قیمت

 

اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال به گوشی اندرویدی

اصلی‌ترین کاربرد OTG مربوط به امکان اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال به گوشی می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید به راحتی فایل‌های مورد نظر خود را بدون نیاز به کامپیوتر بین گوشی و فلش مموری انتقال دهید. توجه داشته باشید که به منظور اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال به گوشی نیاز است تا فرمت این درایوها FAT32 باشد. چرا که سیستم عامل اندروید از فرمت NTFS پشتیبانی نمی‌کند.

 

قابلیت OTG چیست و چه کاربردهایی دارد

اتصال دسته بازی به گوشی

از دیگر کاربردهای جالب OTG می‌توان به امکان اتصال دسته بازی به گوشی اشاره کرد. اندروید پای و ورژن‌های جدید این سیستم عامل به طور پیش فرض از دسته‌های بازی ایکس باکس وان پشتیبانی می‌کنند. با این وجود شما می‌توانید دسته‌های ایکس باکس 360 را با استفاده از قابلیت OTG به دستگاه های اندرویدی متصل کنید. در نظر داشته باشید که امکان استفاده از این قابلیت تنها در بازی‌هایی که از دسته پشتیبانی می‌کنند، امکان پذیر خواهد بود. همچنین در صورتی که دستگاه اندرویدی خود را روت کرده باشید، می‌توانید دسته‌های پلی استیشن را نیز به گوشی متصل کنید.

 

خرید کابل مولتی پر در انواع مختلف

 

کنترل دستگاه اندرویدی با ماوس و کیبورد

در صورت تمایل به استفاده از دستگاه اندرویدی به عنوان لپ تاپ، می‌توانید ماوس و کیبورد به آن متصل کنید. در واقع قابلیت OTG امکان اتصال ماوس و کیبورد را به گوشی فراهم کرده است. خوشبختانه سیستم عامل اندروید از اکثر ماوس و کیبوردها پشتیبانی می‌کند و کنترل دستگاه اندرویدی به راحتی با انواع ماوس و کیبورد امکان پذیر است.

 

قابلیت OTG چیست و چه کاربردهایی دارد

اتصال پرینتر به گوشی

اتصال مستقیم پرینتر به گوشی از دیگر کاربردهای جالب OTG به حساب می‌آید. دقیقا مانند اتصال ماوس و کیبورد، پرینترهایی با پورت USB استاندارد را می‌توان به راحتی به دستگاه اندرویدی متصل کرد. بدین ترتیب با اتصال پرینتر به گوشی می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به اتصال بی سیم و یا کامپیوتر، محتوای مورد نظر خود را پرینت کنید.

 

قابلیت OTG چیست و چه کاربردهایی دارد

کنترل دوربین DSLR با گوشی

یکی دیگر از کاربردهای جالب قابلیت OTG مربوط به امکان کنترل دوربین DSLR با گوشی می‌شود. این قابلیت برای علاقه‌مندان به عکاسی بسیار کاربردی خواهد بود. لازم به ذکر است که بدین منظور به اپلیکیشن DSLR Controller روی گوشی اندرویدی خود نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید با کلیک روی این لینک اپلیکیشن مذکور را روی گوشی خود نصب کرده و دوربین خود را به راحتی توسط گوشی کنترل کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *