تجهیزات لازم برای ساخت پادکست

ساخت پادکست، ‌کار دشواری نیست و نیاز به وسایل و ابزار مدرن نرم افزاری یا سخت افزاری ندارد. مهم‌ترین ابزارهای ضبط پادکست شامل میکروفن، هدفون، پاپ شیلد، نرم‌افزارهای ویرایش صوت، بوم و میکسر صدا هستند. با تهیه وسایل ابتدایی و ضروری شما می‌توانید به راحتی پادکست دلخواه خود را تولید کنید. در این مقاله چند نمونه از ابزار ضبط پادکست را به شما معرفی کرده و در مورد آن‌ها توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهیم.

ابزارهای ضروری برای تولید پادکست

برای تولید پادکست نیاز به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری دارید. با تهیه این وسایل بستر لازم برای ساخت پادکست فراهم می‌شود این وسایل عبارتند از:

میکروفن

صدای باکیفیت نقش مهمی در تولید یک محتوای صوتی دارد. بنابر این تهیه یک میکروفن با کیفیت برای تولید پادکست بسیار مهم است. میکروفن‌ها در اندازه و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. نکته مهم این است که باید میکروفنی را تهیه کنید که قابلیت ضبط یک فایل صوتی با کیفیت را داشته باشد. چند مورد از میکروفن‌هایی که برای ساخت پادکست گزینه‌های مناسبی هستند شامل:

میکروفن یو اس بی USB: این میکروفن که امکان اتصال به کامپیوتر برای آن وجود دارد برای افراد مبتدی و تولید پادکست‌هایی مانند مصاحبه یک گزینه ایده‌ال محسوب می‌شود.

میکروفن ایکس ال آرXLR: این میکروفن به صورت غیر مستقیم به کامپیوتر متصل می‌شود؛ بنابراین افرادی که همیشه کامپیوتر در اختیار ندارند، می‌توانند از این میکروفن استفاده کنند. با استفاده از ابزار رابط این میکروفن به کامپیوتر وصل می‌شود. برای اتصال میکروفن ایکس ال آر به کامپیوتر می‌توان از کابل USB استفاده کرد. به وسیله این میکروفن می‌توانید محتوای صوتی با کیفیتی را تولید کنید.

میکروفن یقه‌ای: افرادی که مدام جا به جا می‌شوند برای ساخت پادکست می‌توانند از این میکروفن استفاده کنند. این ابزار وزن کمی دارد و حمل آن به راحتی انجام می‌شود. با وصل کردن این میکروفن روی یقه لباس امکان ضبط صدای با کیفیت فراهم می‌شود. برای ضبط مصاحبه که دارای چند گوینده است این میکروفن، ابزار مناسبی است.

برای خرید کابل میکروفون برای انواع میکروفون‌ها می‌توانید به سایت دال تلکام مراجعه کنید

هدفونheadphone

یکی از مهم‌ترین ابزار تولید پادکست هدفون است. هدفون دارای این قابلیت است که در هنگام ضبط صدا با گوش کردن به صداهای تولید شده امکان برطرف کردن مشکلات احتمالی وجود دارد. هدفون کیفیت صدا را افزایش می‌دهد. نه تنها برای تولید پادکست بلکه برای ضبط هر فایل صوتی هدفون یکی از ابزار مورد نیاز است. برای نمونه در یک مصاحبه آنلاین، وجود هدفون برای شنیدن صدای مهمان لازم است. تولید پادکست نیاز به هدفون‌هایی است که میکروفن نداشته باشند؛ زیرا هدفون‌های دارای میکروفن کارآیی لازم را ندارند.

پاپ   filter

پشت میکروفن صدا به صورت نویزدار شنیده می‌شود و صداهایی مانند ب و پ به صورت تشدید دار به گوش می‌رسد. فیلتر نشدن صدا علت این مشکل است‌ و راه‌حل این مشکل استفاده از پاپ فیلر یا پاپ شیلد است. روی پایه میکروفن صفحه‌ای پارچه‌ای یا فلزی مشبک وجود دارد که مانع از نویز صدا می‌شود این صفحه همان پاپ شیلد است. هرچند وجود این ابزار برای تولید پادکست ضروری نیست؛ اما برای ارتقا کیفیت صدای خروجی لازم است.

بوم صدا برداریboom

برای ارتقا کیفیت صدا میکروفن را به بوم متصل کرده و به این وسیله میکروفن را جا به جا می‌کنند. یکی از فواید استفاده از بوم صدابرداری این است که با تغییر محل گوینده و دور یا نزدیک شدن او به میکروفن کیفیت صدا افت نمی‌کند. سه نوع بوم وجود دارد که عبارتند از: بوم دستی که خارج از استودیو کاربرد دارد و میکروفن به میله آلومینیوم یا چوب متصل می‌شود. بوم کوچک برای حمل میکروفن و صدابرداری داخل استودیو استفاده می‌شود و در لوکیشن‌های بزرگ نیز برای صدابرداری، بوم بزرگ صدا کارآیی دارد. افرادی که مبتدی هستند و هزینه لازم برای تهیه این وسیله را ندارند نیازی نیست آن را تهیه کنند؛ اما برای داشتن پادکستی بدون عیب، وجود بوم صدابرداری ضروری است.

میکسر صدا

میکسر صدا برای ضبط صدا به صورت حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ضبط‌های زنده از میکسر صدا استفاده می‌شود. این وسیله متشکل از چندین کانال ورودی و خروجی است. صداهای ورودی ناشیاز میکروفن و ابزار موسیقی است و پس از تنظیم صدا و ارتقا کیفیت آن صدای خروجی به هدفون یا کامپیوتر هدایت می‌شود. لازم نیست در همه استودیوها از جمله ضبط‌های خانگی از این ابزار استفاده شود. در حقیقت امکان تولید صدا بدون میکسر نیز وجود دارد اما تضمینی برای کیفیت صدای آن وجود ندارد. استفاده از این ابزار زمانی اهمیت پیدا می‌کند که چند گوینده در یک مصاحبه شرکت دارند و ویرایش صدای آن‌ها از طریق یک کانال امکان پذیر نیست.

نرم‌افزار ویرایش صدا

پس از پایان یافتن ضبط صدا باید آن را ویرایش کرد. برای ویرایش رایگان صوت نرم‌افزارهایی مانند Adobe audition وGarage Band کمک کننده هستند. با استفاده از نرم افزارAdobe audition می‌توانید افکت‌های صوتی را روی فایل‌های mp3 اجرا کنید.

در مورد آی پد و آیفون‌هایی با نسخهIOS 11و بالاتر استفاده از نرم‌افزار حرفه‌ایGarage Bandگزینه‌ای مناسب است. برای ساخت پادکست حرفه‌ای و بدون نقص نرم‌افزار Garage Band کارآمد است و به صورت پیش فرض روی سیستم عامل‌های مک وجود دارد.

سخن پایانی

اگر قصد تولید پادکست را دارید  با تهیه چند وسیله ضروری و صرف هزینه‌ای اندک می‌توانید به هدف خود برسید. اما تولید محصول حرفه‌ای نیازمند صرف هزینه بیشتر و تهیه تجهیزات پیشرفته‌تری است. بنابراین با توجه به نوع پادکست و بودجه‌ای که در اختیار دارید، باید تجهیزات مناسب را تهیه کنید. راهنمای خرید تجهیزات پادکست  و بهره‌گیری از تجربه و مشاوره کارشناسان و متخصصان می‌تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای ضروری برای تولید پادکست مشاوران دال تلکام می‌توانند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

 

 

Dal-admin

Recent Posts

اینورتر چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه‌های الکتریکی با کاربرد وسیع خود تنوع بسیار زیادی دارند و در صنایع مختلف مورد…

4 ماه ago

مزایا و معایب آنتن رومیزی

در بازار انواع مختلفی از آنتن وجود دارد که یکی از آن‌ها آنتن رومیزی نامیده…

4 ماه ago

چگونه از یک خروجی HDMI چندین تصویر هم زمان را دریافت کنیم؟

گاهی اوقات در هنگام استفاده از رابط‌های hdmi به تعداد زیاد مشکلاتی به وجود می‌آید.…

5 ماه ago

کارت کپچر چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی برای پخش تصاویر از سخت افزارهای مختلفی استفاده می‌شود. سخت افزارها انواع…

5 ماه ago

آشنایی با انواع کابل تلفن و کاربردهای آن

کابل تلفن یک نوع کابل ارتباطی است که برای انتقال اطلاعات صوتی در شبکه‌های تلفن …

5 ماه ago

فناوری GauGAN اندیویا

کمپانی انویدیا در سال 2019 مردم جهان را با تکنولوژی GauGAN شگفت زده کرد ،…

2 سال ago